Service

Dynamics NAV Service modul indeholder funktionalitet til en solidt støttet servicering af jeres kunder. Først oprettes evt. et servicekontrakt tilbud, som efterfølgende kan flyttes til en servicekontrakt. Status ændres til underskrevet ved kundens accept af kontrakten.

Kontrakten indeholder aftalen; den aftalte service (serviceartikler), varighed, detaljer om beløb og interval til den automatiserede fakturering, servicezoner til sortering og meget mere. På servicekontrakten kan serviceringen overvåges via statistik om forbrug til service, fakturering og dermed et udtryk for avance.

Hvis der ikke er en egentlig kontrakt bag service-opgaven, kan et servicetilbud holde en aftale om et enkeltstående service. Også servicetilbuddet kan flyttes til en serviceordre – og kan naturligt opdeles i zoner og ressourcer til optimering af udførelsen og en overvågning af belastningen. Serviceordrer kan også anvendes med eller uden tilknytning til servicekontrakter. Serviceordren er en instruks til medarbejderen – og der tilbagemeldes til ordren.

Ved at anvende servicemodulet i NAV sikres et overblik på opgaver i kø. Indtjeningen på service synliggøres, aftalegrundlaget ensrettes, instruks til medarbejderen systematiseres - og en begrundet viden om kapacitet opnås. Alene den periodiske automatiserede fakturering er en administrativ gevinst.